Ik heb al een poos last van olie lekkage, vandaag maar eens wat gedetailleerder gekeken en ontdekt dat olie lekkage komt vanuit de cilinderkop pakking.
Om de spullen alvast te bestellen zag ik dat er gesproken wordt over koppakkingen met; 0 gaten, 1 gat , 2 gaten of 3 gaten .
Zou iemand me kunnen zeggen welke ik nodig heb voor m’n 1.6 D uit ‘86.
Wellicht zal ik de oude eerst moeten bekijken om te zien welke ik nodig heb maar hier is misschien meer ervaring mee op het forum.
M’n Duitse vraagbaak is ook erg beperkt in de beschrijving van de diesel motor.
Heeft iemand wellicht een beschrijving met moment waardes en dergelijke en of de kopbouten al dan niet vervangen moeten worden?
Hoor t graag , groetjes Ad
Lekke koppakking 1.6 diesel
Re: Lekke koppakking 1.6 diesel
heb inmiddels pakkingen besteld , hopelijk goed gegokt!
Jammer dat er hier geen dieselrijders zijn met de nodige documentatie.
Jammer dat er hier geen dieselrijders zijn met de nodige documentatie.
- renoldie
- super geflipte r5 lijpo
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Locatie: Witteveen
- Contacteer:
Re: Lekke koppakking 1.6 diesel
Dikte van de pakking kun je pas zien als de kop er af is. Of het moet zo zijn dat het gedeelte waar die gaten in zitten
buiten de kop en blok uit steekt. Ik weet niet precies meer hoe dat zit.
Aanhaalmomenten voor de kopbouten en de aantrekvolgorde zit meestal bij de koppakking.
buiten de kop en blok uit steekt. Ik weet niet precies meer hoe dat zit.
Aanhaalmomenten voor de kopbouten en de aantrekvolgorde zit meestal bij de koppakking.
86-er express 1.1 1.4 op lpg
Re: Lekke koppakking 1.6 diesel
Klopt Renoldie, ik heb inmiddels een revisieboek voor het F8M blok . De hoogte die de zuigers boven het blok uitkomen is maatgevend voor het dikte van de pakking. De dikte van de pakking is aangegeven met markeringen dmv gaten of kerven.
Aanhaalmomenten heb ik ook .
Binnenkort gaat de kop eraf, ik laat de afloop wel weten, gr Ad
Aanhaalmomenten heb ik ook .
Binnenkort gaat de kop eraf, ik laat de afloop wel weten, gr Ad
Re: Lekke koppakking 1.6 diesel
Inmiddels de koppakking vervangen. Ik heb de kop met spruitstukken en inspuitpomp als geheel weggenomen. De vlakken schoongemaakt en met nieuwe pakking gemonteerd. Wel een heel klusje maar op zich prima te doen.
Motor lekt niet meer en draait weer prima rond.
Motor lekt niet meer en draait weer prima rond.