Ruststand wisser voorruit.

Voor alle overige technische problemen, zoals remmen, banden, schokbrekers enz.

Moderators: Blackys_Boss, Bartjuuuh

Plaats reactie
Moontje
Goed op weg..

Ruststand wisser voorruit.

Bericht door Moontje » 04 dec 2019, 14:05

Sinds ik de vijf een paar weken geleden weer tevoorschijn heb getoverd na driekwart jaar stilstand, heb ik het probleempje dat de wissers niet meer in de ruststand terugkeren. Beide zekeringen gechecked en zijn oke.
Ik verdenk nu het sleepcontact van de motor die de wisser alleen in ruststand moet onderbreken.
Iemand ervaring met het schoonmaken hiervan , morgen ben ik vrij en ga ik ermee aan de slag maar wellicht heeft iemand tips . Hopelijk;ijk zit het niet allemaal geklonken bijvoorbeeld.
Hoor het graag, gr Ad
Bij m’n Mercedes dit probleem ook eens gehad bij de achterwisser toen bleek het sleepcontact vervuild met droog vet en was het euvel na schoonmaken over.

Moontje
Goed op weg..

Re: Ruststand wisser voorruit.

Bericht door Moontje » 05 dec 2019, 16:40

Vandaag m’n ruitenwisser parkeerstand probleem opgelost , de sleepcontacten en het contactvlak zaten onder dik stroperig oud vet. Alles schoongemaakt en met nieuw vet ingesmeerd . Probleem opgelost!

Niekje
Administrator
Administrator

Re: Ruststand wisser voorruit.

Bericht door Niekje » 07 dec 2019, 18:53

Goed bezig!
"Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging zal je hem nooit meer op zien gaan..."

Download het werkplaatshandboek en meer van mijn server! Inloggen: gebruikersnaam en wachtwoord allebei CC

Plaats reactie