1.4(c2j) vs 1.7(f2n) motorblok

Voor alle problemen, tips, opmerkingen met betrekking tot de motor, uitlaat, motormanagement enz.

Moderators: Niekje, Rosvijf

Plaats reactie
B.Sierink
Ik ben nieuw hier...

1.4(c2j) vs 1.7(f2n) motorblok

Bericht door B.Sierink » 09 jun 2020, 21:51

Ik vroeg mij af wat jullie vinden. heb namelijk nu 2 autos staan de een met een 1.4(C2J) en de andere met een 1.7(F2N). nu is de auto met de 1.4 gewoon weg mooier en heeft een stuk minder roest en hier wil ik dan ook mee gaan rijden. Echter twijfel ik om de motors om te zetten. De autos zijn niet geheel in staat om even mee te rijden en zelf het verschil te testen.
Wat ik me vooral afvraag is hoe het verschil in betrouwbaarheid is?
Heb wel gehoord dat de 1.7 iets meer aandacht nodig heeft maar hoeveel?
Zoveel dat het het extra vermogen niet waard is?

Niekje
Administrator
Administrator

Re: 1.4(c2j) vs 1.7(f2n) motorblok

Bericht door Niekje » 10 jun 2020, 06:46

Ik weet niet welk beeld jij hebt bij "de motors omzetten", maar de ene is een C-motor en de andere een F-motor. Je zult dus alles om moeten gaan zetten. Dus ook aandrijving, remmerij, ophanging en kabelbomen en dergelijke.

Het verschil in pk? 68 vs 87. Dus ja, een GTX blok is echt wel leuk. Wegen de extra pk's op tegen alle ellende van het ombouwen en de ellende daarna? Mijns inziens niet!

Je kunt een GTX nog zoveel liefde en aandacht geven, het blijft een onbetrouwbaar (maar wel heel leuk) rotding :mrgreen: en een C-motor met 68 pk komt ook leuk vooruit....
"Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging zal je hem nooit meer op zien gaan..."

Download het werkplaatshandboek en meer van mijn server! Inloggen: gebruikersnaam en wachtwoord allebei CC

Plaats reactie