Co bij deellast

Voor alle problemen, tips, opmerkingen met betrekking tot de motor, uitlaat, motormanagement enz.

Moderators: Niekje, Rosvijf

Plaats reactie
happyvibes
Ik ben nieuw hier...
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2018, 09:25

Co bij deellast

Bericht door happyvibes » 12 sep 2018, 09:53

Mijn garage krijgt de Co afstelling niet juist bij verhoogd toerental. Bij stationair toerental is deze perfect.
Wat kan dit veroorzaken?

Thanks Happyvibes Super 5 1989

Gebruikersavatar
Herman2002
Mij kun je alles vragen!
Berichten: 789
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:04
Locatie: Regio Afsluitdijk

Re: Co bij deellast

Bericht door Herman2002 » 13 sep 2018, 20:17

is het een injectie ?

happyvibes
Ik ben nieuw hier...
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2018, 09:25

Re: Co bij deellast

Bericht door happyvibes » 13 sep 2018, 20:21

Nee carburateur, Zenith carburateur.

Gebruikersavatar
Herman2002
Mij kun je alles vragen!
Berichten: 789
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:04
Locatie: Regio Afsluitdijk

Re: Co bij deellast

Bericht door Herman2002 » 14 sep 2018, 19:35

happyvibes schreef:Mijn garage krijgt de Co afstelling niet juist bij verhoogd toerental. Bij stationair toerental is deze perfect.
Deze zogenoemde deellast meting is pas vanaf 1993 van toepassing,
en dan moet je ook nog een katalysator hebben.
(volgens google)

happyvibes
Ik ben nieuw hier...
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2018, 09:25

Re: Co bij deellast

Bericht door happyvibes » 15 sep 2018, 07:26

Ik woon in België, daar is het verplicht bij voertuigen van af 1986.

Gebruikersavatar
Herman2002
Mij kun je alles vragen!
Berichten: 789
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:04
Locatie: Regio Afsluitdijk

Re: Co bij deellast

Bericht door Herman2002 » 15 sep 2018, 19:19

Een Zenith carburateur heeft geen deellast afstelschroef, dus dat is het niet.
Verder heeft een carburateur een vaste hoofdsproeier, en dat is het ook vaak niet.

Maar wat wel voor een hoge co kan zorgen, bij deellast, is een chokeklep die niet goed staat.
Die klep zit onder het luchtfilter en zit bovenin de carburateur.
Deze hoort met ingeduwde choke recht omhoog te staan.
Staat ie scheef, dan wordt onder het rijden ook benzine via de choke aangezogen,
wat de hoge co zou kunnen verklaren

Plaats reactie